ezeltje met paars haar

Het ezeltje met paars haar
Project waar ik kindertekeningen omzette naar kinderboeken. Dit boek was gebaseerd op de tekeningen van mijn nichtje van 1 jaar. Ik voegde enkele lijnen er aan toe en bedacht het verhaal. Klik hier om het hele boek te bekijken (Engels).


Een stukje verderop zag een groot monster het ezeltje voorzichtig dichterbij komen, ‘Mmm.. dat is lekker zo’n hapklare brok!’ dacht hij. ‘Wil jij mijn vriendje zijn?’ vroeg het ezeltje. ‘GRRRRRR’ zei het monster en deed zijn grote mond, vol met scherpe tanden, wijd open. Het ezeltje rende bang weg.


Onderweg kwam het ezeltje iets heel geks tegen. Achter een bosje zat een hele grote octopus verstopt. ‘Waarom zit je verstopt?’ vroeg het ezeltje. ‘Omdat ik niet wil opvallen.’ zei de verlegen octopus. ‘Wil jij mijn vriendje zijn?’ vroeg het ezeltje. ‘Dan moet ik zeker achter het bosje weg? Dat durf ik niet.’ Het ezeltje liep weer verder.


Na de waterplas kwam het ezeltje een ander vogeltje tegen. Het keek een beetje verdrietig. ‘Wil jij mijn vriendje zijn?’ vroeg het ezeltje. ‘Wil jij dan ook mijn vriendje zijn?’ vroeg het vogeltje. ‘Ik kan niet vliegen en alle andere vogels lachen me uit!’ ‘Ik kan ook niet vliegen’ zei het ezeltje.

Frommelkoekjes
Dit boek was gebaseerd op tekeningen van de 3,5 jarige Sterre, tekst is geschreven door Hyke v.d. Meer en illustraties door Sterre en mij. Klik hier om het hele boek te bekijken.

Sterre gaat vandaag koekjes bakken. In de keuken heeft mama al een grote bal deeg gemaakt. Sterre kiest de vormpjes, een ster, een maan en een hartje.


Als de koekjes in de oven zitten, moeten ze wachten tot ze klaar zijn. Sterre gaat lekker buiten spelen, want het is mooi weer, de zon schijnt.


'Mama, mag ik een koekje geven aan de visjes?'. 'Nee Sterre, dat mag niet, als je koekjes geeft aan de visjes, krijgen ze pijn in hun buik!'.

<< terug